subota, 16. siječnja 2016.

Kako je propisan namaz prilikom noćnog putovanja Poslanika s.a.w.s., iz Mekke u Jerusalem i dalje u više sfere

12:50

Podjelite

Ibni-Abbas kaže da mu je Ebu-Sufjan pričao o razgovoru sa Heraklom kome je rekao: “…Naređuje nam” – mišljaše na Vjerovjesnika, sallallahu alejhi ve sellem – “namaz, iskrenost i izbjegavanje svakog zla i poroka. ”
PRIČAO NAM JE Jahja b. Bukejr, njemu Lejs prenoseći od Junusa, ovaj od Ibni-Šihaba, on od Enesa b. Malika da je Ebu-Zerr pričao kako je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao:
-Dok sam bio još u Mekki, respuknuo je strop sobe, spustio se džibril, otvorio mi prsa, iprao ih zemzem-vodom, donio zlatan lavor napunjen mudrošću i vjerovanjem (imanom) i to sasuo u moja prsa, zatim ih zatvorio, zeo me za ruku i uzdigao do ovozemnog neba, Džibril reče čuvaru neba: “Otvori !”
-Ko je to?- upita (čuvar).
-Džibril!- odgovori on.
-Ima li još neko s tobom?- upita (čuvar).
-Da- kazao je Džibril-sa mnom je Muhammed, sallallahu alejhi ve sellem.
-Zar je poslato po njega?!- upitao je (čuvar).
-Da -odgovori (Džibril).
Pošto je otvorio, uzdigli smo se do ovozemnog neba, kad tamo sjedi jedan čovjek a s desne mu i lijeve strane (mnoge) prilike (siluete): kad pogleda prema svojoj desnoj strani, nasmije se, a kada pogleda prema svojoj lijevoj zaplače.
-Dobro došao, dobri Vjerovjesniče i dobri sine
-rekao je.
-Ko je to?- upitao sam Džibrila.
-To je Adem (pejgamber)- odgovori on – a sve prilike sa njegove desne i lijeve strane su duše njegovih sinova; oni s desne strane su stanovnici Dženneta, a one mase na lijevoj strani su stanovnici vatri, pa kada pogleda na desnu stranu nasmije se, a kada pogleda na lijevu zaplače.
Kada me je Džibril uzdigao do drugog neba, rekao je njegovu čuvaru: “Otvori!” Njegov čuvar upita za isto ono što i onaj prvi i potom otvori.
Enes je kazao da je (Ebu-Zerr) spomenuo, da je Muhammed, sallallahu alejhi ve sellem, na nebesima našao: Adema, Idrisa, Musaa, Isaa i Ibrahima, neka je na njih sve Allahov blagoslov, a nije precizirao kakvi su im položaji, osim što je spomenuo da je našao Adema na najbližem nebu, a Ibrahima na šestom.
Kada je Džibril proveo Vjerovjesnika, sallallahu alejhi ve sellem, pokraj Idrisa, on ga je kaže Enes, pozdravio riječima: “Dobro došao, dobri Vjerovjesniče i dobri brate!”
-Ko je to?- upitao sam.
-To je Idris- odgovorio je (Džibril).
Kasnije sam prošao pored Musaa, alejhi iselam, pa mi i on reče: “Dobro došao, dobri Vjerovjsniče i dobri brate!”
-Ko je to?- upitao sam.
-To je Musaa- reče (Džibril).
-Potom sam prošao Pored Isaa, a on mi reče:
-Dobro došao, dobri dobri brate i dobri Vjerovjesniče!
-Ko je to?- upitao sam.
-To je Isaa- odgovori (Džibril).
Zatim sam prošao pokraj Ibrahima, a on mi reče:
-Dobro došao, dobri Vjerovjesniče i dobri sine!
-Ko je to? Upitao sam.
-To je Ibrahim, alejhi iselam.
Ibni-Šihan kaže da ga je obavijestio Ibni-Hamza, da Ibni-Abbas i Ebu-Habbe Ensari govorahu, da je Vjrovjesnik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: “Džibril me je vodio i dalje dok se nisam popeo na plato u kome sam čuo škripu pera.”
Ibni-Hamta i Enes b. Malik izjavljuju da je Vjerovjesnik, sallallahu alejhi ve sellem, još rekao:Allah je mojim sljedbenicima odredio dnevno pedeset namaza. Ja sam se s tim povratio i kada sam naišao pokraj Musaa, on mi reče: “Šta ti je Allah odredio za tvoje sljedbenike?”
-Odredio je 50 namaza- odgovorio sa.
-Vrati se svome Gospodaru!- reče Musaa- jer tvoji sljedbenici neće moći to izdržati.
Potom sam se vratio i Allah je smanjio jedan dio.
Potom sam se vratio do Musaa i rekao: “Smanjio mi je jedan dio.”
-Vrati se opet svome Allhu”- rekao je on- jer tvoji sljedbenici neće moći to snositi.
Vratio sam se (Allahu) i on mi je snizio opet jedan dio. Potom se vratim njemu (Musau), a on mi reče: “Vrati se svome Gospodaru, pošto tvoji sljedbenici neće moći to snositi!”
Tada sam Mu se vrati i On mi reče: “Njih je pet, a računa se pedeset, jer se riječ kod mene ne mijenja.” Potom sam se vratio Musau, a on mi reče: “Povrati se opet svome Gospodaru!”, a ja sam mu odgovorio: “Stidim se svoga Gospodara.” Zatim me Džibril povede dalje dok me nije doveo do Sidretul-Muntehaa koga su bile prekrile raznovrsne boje da i ne znam kakve vrste. Iza toga uveden sam u Džennet, kad u njemu kupole od besera, a zemlja mošus.”
PRIČAO NAM JE Abdullah b. Jusuf i kazao da ga je obavijestio Malik prenoseći od Saliha b. Kejsana, on od Urev b. Zubejra, ovaj od Aiše, majke pravovjernih, da je rekla: “Kada je Allah odredio namaze, propisao je sve po dva (rekata) i kod kuće i na putu i namaz pri putovanju je potvrđen, a namaz kod kuće povećan (za 1-2 rekata).
Izvor: hadisi.org

0 komentari:

Objavi komentar